UV 20 Press articles (Groove, Juno plus, HHV, Froh Froh)
„Uncanny Valley 20“ Review on „Juno Plus“
Collaboration, particularly within local scenes, has always been one of the more positive aspects of electronic music. Since the evolution of house and techno in Chicago and Detroit respectively, producers, musicians, label owners and party promoters have always joined forces to work together, put on events and showcase their sounds to the world. Chicago may not be the best example given the infamously cut-throat nature of the early house scene (feuds sparked in the early 1980s still rumble on to this day, in some instances), but there are others; the Yorkshire-centric feel of Warp during its earliest days, the Madchester evolution of Factory Records in the ‘80s and early ‘90s, and the friends-helping-friends vibe of contemporary North American labels like Future Times, L.I.E.S and Mood Hut springs to mind…
UV20 compilation of the month in Groove Magazine (German)
Here’s why (German) Groove Magazine decided to choose Uncanny Valley 20 as compilation of the month. Just click on the picture ro read.
And here’s the link to the online version.
UV20 reviewed in HHV Magazine (German)
„»What happened there – what happened to the art of the track?«, wundert sich ein sonores Stimmchen. Ja, was schon? Der Kunst des House-Tunes geht es selbst nach dem Tode ihres Godfathers immer noch gut, keine Sorge. Was wollt ihr also – die Metaebene zum Mainfloor ernennen? Aber bloß nicht wütend machen lassen: Die möchten nur spielen. Mit der Erwartungshaltung und der Percussion. Die, das sind RVDS & “K’Alexi Shelby”. Das Hamburg-Chicago-Gespann bestreitet mit seinem ersten Track für Uncanny Valley auch gleich den Auftakt für die zwanzigste Katalognummer des Dresdener Labels…“
UV20 „Froh Froh“ Review
„Bei der Katalognummer 20 ist das Dresdner Label Uncanny Valley mittlerweile angekommen. Auf der Jubiläumscompilation gibt es auch einen Leipziger Bezug.
Unglaublich, welch eine Fülle an durchweg überzeugender Musik Uncanny Valley in nur dreieinhalb Jahren veröffentlicht hat. Und es gibt ja auch noch die zwei SublabelsRat Life und Shtum. Da hat sich einiges aufgestaut in Dresden, das mit Uncanny Valley scheinbar den geeigneten Kanal in einer Mischung aus Freundschaft und musikalischer Ambition gefunden hat…“